Wednesday 29 January 2014

Kenangan di Tahsin Quran Tahfiz Centre

Sementara menunggu keputusan PMR saya pergi bertalaqqi dan menghafal al-quran di kampung seri andalas di puchong.Pelbagai kenangan yang manis dan sedih yang saya lalui.Keluarga saya telah mencadangkan utk menghantar ke kem sama ada kem ustazah asni mansor di tqtc dan lain2 lagi.Saya membuat keputusan utk pergi ke kem tqtc.Sampai di kem bermulalah detik mengenal ilmu agama,saudara dan sahabat.Semasa daftar di sana kami mula bersembang dengan ustaz rustam mengenai mak long saya dan lain2 lagi. .Rupa2nya ada kaitan dgn mak long klang.Ustaz pun berkata"La ila ha illaLlah adik beradik aspa (mak long saya),patutlah muka sama macam aspa."sebalik hikmahnya dapat mengetahui keluarga mak long saya.atuk saya  dah tahu.ustaz rustam iaitu suami ustazah asni mansor pun kerap mengunjungi pada musim perayaan di kampung jalan kebun.Di sana kami mengenal erti kerjasama melalui kemas blik,dulang dan lain2 lagi.Terdapat banyak info mengenai sunah nabi,ceramah dan lain2 lagi di sana.Saya pun bosan jugak asyik menghafal memang bagus apa salahnya bersukan dan saya meminta ustaz mustaqim bermain futsal.Saya ringkaskan cerita pengalaman di sana akhirnya seluruh rakan saya terpisah pada akhir program.adanya menangis dan tiada perasaan pun ada.Sempat lagi saya berucap reda apa yang ditakdirkan jika result tak cemerlang kepada sahabat2 saya yang berumur 15





                                                 Hari perpisahan dgn bbq


                          Penyampaian result tahfiz kepada pelajar tahfiz dan salam bersalaman


                                      Jemputan kenduri di restoran
                                                   Makan dalam talam(dulang) iaitu sunah nabi
Bergambar bersama ustaz nasir rustam


No comments: